zondag 17 januari 2010

Taartjes

Elke zondagochtend kijk ik om 10 uur naar De taarten van Abel. Een geweldig televisie-programma waarin bakker Abel naar een kind toegaat om samen een taart te bakken voor iemand die dierbaar is voor dat kind. Tijdens het maken van de taart praten ze over die persoon en over het kind zelf. Abel is behalve een goede taartenbakker ook iemand die op een mooie manier met de kinderen praat en ze vooral zichzelf laat zijn.

Hoewel ik zelf geen geraffineerde suiker eet (zie suikerwijzer.nl), kan ik toch genieten van mooie taartjes met suiker. Behalve dat ik het leuk en mooi vind, inspireert het me om zelf suikervrije taarten en andere lekkere baksels te maken.





Bronnen van beneden naar boven (en van links naar rechts): Banana Cupcakes with Honey-Cinnamon Frosting, blog De Pretmeloen, designismine, Flickr: Rachel from cupcakes take the cake, Hummingbird cake, Jonas cupcakes!, Vanilla cupcake en Hazelnut Brown Butter Cake.

Tip: via brechtbakt kwam ik op een link waardoor ik de geweldige documentaire 'Holland Doc: Kings of Pastry' via internet kon kijken. Het gaat over 16 patissiers die meedoen aan een wedstrijd om de prestigieuze prijs voor de meest bekwame patisserie chef-kok van Frankrijk te verkrijgen.

Geen opmerkingen: